تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 - 21:03
18 بازدید
کد خبر : 208935

ال‌جی به دلیل لغو سفارش پنل نمایشگر microLED اپل واچ به دنبال جبران خسارت است

ال‌جی به دلیل لغو سفارش پنل نمایشگر microLED اپل واچ به دنبال جبران خسارت است

طبق گزارشی جدید از کره، ال‌جی به‌خاطر لغو سفارش شرکت کوپرتینویی برای پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی اپل واچ اولترا، به دنبال غرامت از اپل است. میکرو ال ای دی اپل واچ اولترا چند سال شایعه می شد تا اینکه در ماه مارس گزارش شد که اپل سفارش پنل های میکرو ال ای دی را کنار گذاشته

LG seeks compensation for canceled Apple Watch microLED display panel order

طبق گزارشی جدید از کره، ال‌جی به‌خاطر لغو سفارش شرکت کوپرتینویی برای پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی اپل واچ اولترا، به دنبال غرامت از اپل است. میکرو ال ای دی اپل واچ اولترا چند سال شایعه می شد تا اینکه در ماه مارس گزارش شد که اپل سفارش پنل های میکرو ال ای دی را کنار گذاشته است.

این سفارش ظاهراً از Osram انجام شده است، اما اکنون به نظر می‌رسد که ال‌جی نیز در این امر دخیل بوده است و شرکت کره‌ای اجازه این کار را نمی‌دهد – از اپل می‌خواهد تا هزینه «تعلیق» پروژه microLED اپل واچ را بپردازد.

در این گزارش آمده است که ال‌جی در حال آماده شدن برای انجام «فرآیند backplane microLED به درخواست غیررسمی اپل» بود. اما پس از آن، همانطور که قبلاً می دانستیم، اپل “عملیات پروژه توسعه یک Apple Watch microLED را لغو کرد”.

ال‌جی به دلیل لغو سفارش پنل نمایشگر microLED اپل واچ به دنبال جبران خسارت است
ال‌جی «ده‌ها میلیارد» وون کره را در این پروژه سرمایه‌گذاری کرد و به عنوان مرجع، یک میلیارد وون معادل حدود ۷۳۰۰۰۰ دلار است. بنابراین ده ها میلیارد وون بالا حداکثر حدود ۶۵ میلیون دلار خواهد بود.

ال‌جی ظاهراً برخی از تجهیزات را جابه‌جا کرد، فضایی را برای فرآیند backplane microLED در یکی از کارخانه‌های خود تامین کرد، نیروی انسانی را جذب کرد و یک گروه ضربت تشکیل داد. چندین تامین کننده ال جی نیز در همان زمان آماده تحویل تجهیزات شدند. در نتیجه لغو پروژه توسط اپل، ال‌جی گروه ضربت خود را منحل کرد و هزینه‌هایی را برای تامین فضا و کارمندان برای فرآیند هواپیمای microLED متحمل شد.

جالب اینجاست که تحلیلگران صنعت کره حدس می‌زنند که اگر اپل بخواهد همه این‌ها را به ال‌جی بپردازد، به احتمال زیاد برای پنل‌های OLED که از آن برای آیفون‌ها و آی‌پدها می‌خرد، اندکی بیشتر به شرکت کره‌ای پرداخت می‌کند. این به این دلیل است که اپل هرگز به طور علنی اعلام نکرده است که اپل واچ میکرو ال ای دی تولید خواهد کرد و یا اینکه متعاقباً این پروژه را لغو کرده است.

منبع:gsmarena

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.