تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 18:23
211 بازدید
کد خبر : 183465

افزایش موارد ابتلاء به کرونا در استان کرمان/ واکسن ما را از پروتکل ها غافل نکند

افزایش موارد ابتلاء به کرونا در استان کرمان/ واکسن ما را از پروتکل ها غافل نکند

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: واکسن روسی بیش از ۹۱ درصد ایمنی می دهد که البته این نباید به تنهایی ما را از رعایت پروتکل ها به ویژه زدن ماسک و جلوگیری از تجمعات غافل کند. دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” ظهر امروز ۲۵ بهمن ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: براساس گزارشاتی

افزایش موارد ابتلاء به کرونا در استان کرمان/ واکسن ما را از پروتکل ها غافل نکند

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: واکسن روسی بیش از ۹۱ درصد ایمنی می دهد که البته این نباید به تنهایی ما را از رعایت پروتکل ها به ویژه زدن ماسک و جلوگیری از تجمعات غافل کند.

دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” ظهر امروز ۲۵ بهمن ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: براساس گزارشاتی که به ما اعلام شده، اگر مسئله را جدی نگیریم، با توجه به اینکه تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در کشور رو به افزایش است و رنگ بندی آبی و زرد کمتر می شود، هشداری برای بقیه نقاط کشور است.

وی افزود: در استان کرمان با شیب ملایم در افزایش بیماران مبتلا به کرونا روبه رو هستیم و از طرفی تعداد موارد مثبت سرپایی افزایش یافته که به دنبال آن در هفته های بعد موارد بستری و مرگ و میر افزایش پیدا می کند.

رشیدی نژاد با اشاره به ایام پایانی سال تصریح کرد: باید همه همت ما بر این باشد که نوروز کم عارضه ای داشته باشیم و جوامع مختلف کمتر متضرر شوند به ویژه اصناف که تاکنون بیشترین آسیب را دیده اند و در صورتی که وضعیت شهرها برگردد، پروتکل ها افزایش یافته و محدودیت ها بیشتر می شود.

وی بیان کرد: از مسئولان ارشد شهرستان ها انتظار است ذیل تصمیمات ستاد ملی و استانی تصمیم گیری کنند و چیزی فراتر از آن نمی خواهیم. پروتکل هی بهداشتی ملاک عمل است که می بینیم در برخی شهرستان ها اقدامی برای تغییر وضعیت و رنگ بندی صورت نگرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: هر چه بتوانیم رفتارهای غیرضروری و تجمعات غیرضروری را کنترل کنیم و در خانه بمانیم مگر اینکه ضرورت خارج شدن باشد و از میهمانی و تجمع و سر کار رفتن کم کنیم، از امار مبتلایان کاسته می شود.

وی با اشاره به پیاده سازی و حساسیت بر اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: شناسایی زودرس، قرنطینه کردن و جداسازی از بحث ها اصلی این طرح است و هر چه بیماران را زودتر شاسایی و قرنطینه کنیم و درمان زودتر آغاز شود، طبیعتا کمتر راهی بیمارستان می شوند.

رشیدی نژاد تصریح کرد: بعضا مشاهده شده ادارات و شرکت ها در برابر مرخصی کارکنان بیمار مقاومت می کنند و این با مقررات مغایر است و می تواند اقدام مجرمانه لحاظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا را از ۲۱ بهمن ماه جاری در کرمان آغاز کرده ایم، گفت: توزیع واکسن های وارد شده براساس جمعیت در معرض خطر قرار است در فاز اول تزریق شود و براساس پروتکل وزارتخانه و مصوبه ستاد ملی به افراد در اولویت از جمله کادر بهداشت و درمان و در مرحله بعد افراد در معرض خطر، بیماری های خاص و سالمندان واکسن تزریق می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تا پایان سال قرار است فاز اول واکسیناسیون انجام شود، اظهار کرد: کل استان کرمان ۴۰۵ واکسن داشت که در هفته گذشته توزیع شد و اولویت تزریق کادر بهداشت و درمان از بخش های کرونا آغاز می شود و به صورت داوطلبانه واکسیناسیون انجام می شود.

وی افزود: هیچ واکسنی توزیع آزاد و غیردانشگاهی نخواهد داشت و اگر سوءاستفاده ای صورت بگیرد، درخواست داریم حتما به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع داده شود؛ توزیع بیرونی واکسن جرم است و همه باید حواسشان باشد و این کار غیرقانونی است.

رشیدی نژاد تصریح کرد: مشخص است چه کسی واکسن تزریق کرده و بعد از اتمام هر فاز، فاز بعدی تا چهار مرحله واکسیناسیون انجام می شود.

وی بیان کرد: این واکسن بیش از ۹۱ درصد ایمنی می دهد که البته این نباید به تنهایی ما را از رعایت پروتکل ها به ویژه زدن ماسک و جلوگیری از تجمعات غافل کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا زمانی که اطمینان کامل از حذف یا کم شدن بیماری ایجاد نشده، لازم است ادامه رعایت پروتکل ها را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.