تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 18:54
178 بازدید
کد خبر : 208828

استان بوشهر قطب تولید نشای جنوب کشور

استان بوشهر قطب تولید نشای جنوب کشور

به گزارش ایلنا، کبری توکلی اظهار داشت: نشا‌های تولید شده در گلخانه‌های استان شامل ارقام مختلف گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، کلم، کاهو و کدو است که بخشی از آن‌ها در استان و بقیه به استان‌های فارس، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و سایر استان‌های دیگر کشور ارسال می‌شود. وی افزود: امسال ۶۷ هکتار از گلخانه‌های

استان بوشهر قطب تولید نشای جنوب کشور

به گزارش ایلنا، کبری توکلی اظهار داشت: نشا‌های تولید شده در گلخانه‌های استان شامل ارقام مختلف گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، کلم، کاهو و کدو است که بخشی از آن‌ها در استان و بقیه به استان‌های فارس، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و سایر استان‌های دیگر کشور ارسال می‌شود.

وی افزود: امسال ۶۷ هکتار از گلخانه‌های استان به تولید نشای محصولات کشاورزان اختصاص یافته که ۷ و نیم هکتار از این سطح به طور کامل مکانیزه و بقیه برای تولید نشا و کشت محصول همزمان استفاده می‌شود.

توکلی گفت: این گلخانه‌های مکانیزه سالانه در یک یا ۲ دوره اقدام به تولید نشا می‌کنند و بیشترین تولید نشا در این استان در شهرستان دشتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از کل نشای تولیدی در استان بوشهر ۷۰۰ میلیون قطعه به تولید نشای گوجه فرنگی اختصاص یافته و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.