تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 21:58
211 بازدید
کد خبر : 208862

به روز رسانی اصلی گوگل در اوت ۲۰۲۳: آنچه سئوکاران باید بدانند

به روز رسانی اصلی گوگل در اوت ۲۰۲۳: آنچه سئوکاران باید بدانند

به گزارش سایت بای رپورتاژ و به نقل از تهوث در ساعت ۱۲:۳۹ روز ۲۲ آگوست ۲۰۲۳، گوگل رسماً عرضه جدیدترین به‌روزرسانی الگوریتم اصلی خود را اعلام کرد. این به‌روزرسانی اصلی قبلی را دنبال می‌کند که در ماه مارس رخ داد.   بر اساس به‌روزرسانی‌های گذشته، تقریباً دو هفته طول می‌کشد تا به‌روزرسانی کامل شود،

به گزارش سایت بای رپورتاژ و به نقل از تهوث در ساعت ۱۲:۳۹ روز ۲۲ آگوست ۲۰۲۳، گوگل رسماً عرضه جدیدترین به‌روزرسانی الگوریتم اصلی خود را اعلام کرد.

این به‌روزرسانی اصلی قبلی را دنبال می‌کند که در ماه مارس رخ داد.

 

بر اساس به‌روزرسانی‌های گذشته، تقریباً دو هفته طول می‌کشد تا به‌روزرسانی کامل شود، بنابراین بسیار مهم است که سئوکاران در طول عرضه به رتبه‌بندی SERP و کل ترافیک ارگانیک خود توجه داشته باشند.

 

هدف از بروزرسانی اصلی چیست؟

 

همانند تکرارهای قبلی، به‌روزرسانی‌های اصلی Google در مورد بهبود کیفیت الگوریتم آن است تا اطمینان حاصل شود که کاربران مرتبط‌ترین، دقیق‌ترین و به‌روزترین نتایج جستجو را دریافت می‌کنند.

 

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی، وب‌سایت‌ها یا صفحات خاصی را هدف قرار نمی‌دهند.

 

این بدان معناست که لازم نیست نگران دریافت جریمه دستی یا از بین بردن فهرست سایت خود به دلیل هرزنامه یا سایر موارد نقض دستورالعمل باشید.

 

با این حال، این بدان معنا نیست که وب سایت شما هیچ تغییری از نظر رتبه بندی SERP نمی بیند – زیرا برخی از وب سایت ها قطعا تحت تأثیر این به روز رسانی قرار خواهند گرفت.

 

نکته این است که اثرات برای هر وب سایت منفی نخواهد بود.

 

در واقع، این به روز رسانی می تواند برای برخی از وب سایت های باکیفیت و مرتبط که در گذشته نادیده گرفته شده اند، چیز بسیار خوبی باشد.

 

با توجه به تغییراتی که در الگوریتم جستجوی گوگل ایجاد شده است، این سایت‌هایی که قبلاً رتبه پایینی داشتند، ممکن است افزایش قابل توجهی در رتبه‌بندی SERP خود داشته باشند.

 

برعکس، سایر وب سایت هایی که در صدر SERP قرار داشتند، ممکن است رتبه خود را کاهش دهند.

 

با ما همراه باشید تا همه چیزهایی را که باید درباره آخرین به‌روزرسانی اصلی Google بدانید، بدانید.

 

به روز رسانی های گوگل در سال ۲۰۲۳ تاکنون

 

تا کنون، تنها دو به‌روزرسانی اصلی در سال ۲۰۲۳ وجود داشته است – یکی که به تازگی راه‌اندازی شده و دیگری از مارس.

علاوه بر این، دو به‌روزرسانی بررسی نیز وجود دارد، یکی در آوریل و یک به‌روزرسانی قابل توجه بررسی محصول در فوریه که در ۷ مارس منتشر شد.

 

قبل از سال ۲۰۲۳، آخرین به روز رسانی هسته اصلی در سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شد، اما تاثیر کمتری نسبت به به روز رسانی های قبلی الگوریتم اصلی داشت.

 

پس از اعلام گوگل در مورد به‌روزرسانی اصلی اوت ۲۰۲۳، X مملو از نظرات و گمانه‌زنی‌های سئوکاران در سراسر جهان بود.

 

تعداد بی‌شماری از صاحبان وب‌سایت مشتاقانه تأثیرات به‌روزرسانی را پیش‌بینی می‌کنند، و برخی از آنها اطمینان دارند که این به‌روزرسانی برای آنها مفید خواهد بود.

 

اعلام رسمی گوگل در ۲۲ آگوست انجام شد، اما برخی از سئوکارها ادعا می کنند که چندین روز قبل شواهدی از به روز رسانی را دیده اند.

 

این کاربران X ادعا می‌کنند که ۵ تا ۷ روز قبل از اعلام رسمی گوگل شاهد کاهش ترافیک بوده‌اند، که می‌تواند به این معنی باشد که به‌روزرسانی به‌طور مخفیانه برای یک یا دو هفته در حال حاضر منتشر شده است.

 

صرف نظر از این، فرآیند پیاده سازی حداقل چند هفته طول می کشد و گوگل پس از اتمام رسمی، صفحه تاریخچه انتشار رتبه بندی خود را به روز می کند.

 

در عین حال، سئوکاران باید یک چشم به رتبه بندی SERP خود و دیگری به تجزیه و تحلیل خود تا زمانی که عرضه کامل شود، نگه دارند.

 

همچنین، کاملاً ممکن است که سایت شما کاملاً تحت تأثیر به‌روزرسانی قرار نگیرد، بنابراین دلیلی برای وحشت وجود ندارد.

 

اگر سایت شما رتبه بندی موقعیت خود را از دست بدهد به چه معناست؟

 

برخلاف سایر به‌روزرسانی‌های Google، مانند به‌روزرسانی اخیر لینک هرزنامه، دیدن اثرات منفی از یک به‌روزرسانی اصلی نشان‌دهنده مشکل یا مشکل رتبه‌بندی وب‌سایت شما نیست.

همانطور که قبلا ذکر شد، وب‌سایت‌هایی که رتبه پایینی داشتند اما بسیار مرتبط با درخواست‌های کاربر بودند، ممکن است در رتبه‌بندی خود افزایش پیدا کنند – که باعث می‌شود سایر سایت‌ها افت رتبه‌بندی را مشاهده کنند.

 

این بدان معناست که اگر یک وب سایت از شما بالاتر باشد، احتمالاً به این معنی است که محتوای آن کیفیت بالاتر و مرتبط تر است.

 

این بدان معنا نیست که شما برای هرزنامه لینک/کلمه کلیدی علامت گذاری شده اید یا مشکل فنی با سایت خود دارید (مانند خطاهای خزیدن، محتوای تکراری یا برچسب های noindex).

 

علاوه بر این، لازم نیست نگران مشکلات مربوط به URL، سایت یا ساختار پیوند داخلی خود باشید.

 

در عوض، شما باید کاملاً روی بهبود ارتباط، کیفیت و اعتبار محتوا تمرکز کنید.

 

همچنین مطمئن شوید که نام اختصاری E-E-A-T (تجربه، تخصص، معتبر بودن، قابل اعتماد بودن) را با هر محتوایی که برای وب سایت خود ایجاد می کنید، به کار ببرید.

 

E-A-T در دسامبر سال ۲۰۲۲ طی به‌روزرسانی دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google، یک E اضافی دریافت کرد و به معنای تجربه است.

 

در نتیجه، ارزیابی‌کنندگان کیفیت Google اکنون آموزش دیده‌اند تا محتوایی را ترجیح دهند که تجربه دست اول را نشان دهد – مانند ارائه شواهدی مبنی بر اینکه شما واقعاً از محصولی که در حال بررسی آن هستید استفاده کرده‌اید.

 

تیم ارزیابی‌کننده کیفیت گوگل تعیین می‌کند که چه چیزی یک وب‌سایت با کیفیت بالا در نظر گرفته می‌شود، که بر الگوریتم‌های جستجوی گوگل تأثیر می‌گذارد.

 

این بدان معنی است که E-E-A-T احتمالاً نقش مهمی در این به روز رسانی هسته ای جدید بازی می کند، بنابراین مطمئن شوید که آن را در محتوای خود منعکس کنید.

 

سوالات پیشنهادی گوگل برای بازیابی

 

اگر وب‌سایت شما تأثیرات منفی به‌روزرسانی اصلی را ببیند، Google یک سری سؤالات پیشنهادی برای کمک به بهبود کیفیت محتوا از خود می‌پرسد.

 

تکرار این نکته مهم است که در صفحاتی که ممکن است پس از به‌روزرسانی اصلی شاهد کاهش عملکرد باشند، لزوماً هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

برای کمک به سئوکاران در درک فرآیند آن هنگام توسعه به‌روزرسانی‌های اصلی، آنها این مثال «فهرست بهترین فیلم‌ها» را ارائه کردند:

 

اگر فهرستی از ۱۰۰ فیلم برتر در سال ۲۰۲۱ تهیه کنید و سپس در سال ۲۰۲۴ آن را به روز کنید، طبیعی است که تغییر کند.

 

هر ساله برخی از فیلم‌های جدید و باورنکردنی منتشر می‌شوند، درست مانند محتوای جدید برجسته‌ای که در اینترنت منتشر می‌شود.

 

بنابراین، به‌روزرسانی‌های اصلی Google معادل تازه‌سازی فهرست بهترین فیلم‌ها برای انعکاس زمان است.

 

برای کمک به بازیابی هر گونه رتبه بندی از دست رفته SERP، Google این سوالات را برای کمک به شما در بهبود کیفیت محتوای خود ارائه می دهد، زیرا محتوای عالی که بسیار مرتبط است چیزی است که الگوریتم های جستجوی آنها پاداش می دهد:

 

  • آیا محتوای شما حاوی تحقیق، بینش یا تحلیل اصلی است؟
  • آیا مروری جامع از موضوع فراتر از بدیهیات ارائه می دهید؟
  • اگر مطالب از منابع دیگر استخراج شده باشد، آیا فراتر از بازنویسی آنهاست و اصالت و ارزش اضافی را ارائه می دهد؟
  • آیا سربرگ یک نمای کلی معقول و دقیق از اطلاعات ارائه شده در محتوا ارائه می دهد؟
  • آیا از استفاده از عناوین اغراق آمیز «کلیک- طعمه» اجتناب کرده اید؟
  • آیا این نوع محتوایی است که می خواهید در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید؟

 

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا مشکلات کیفیت محتوای خود را مشخص کنید، که می تواند رتبه بندی SERP را بهبود بخشد.

 

افکار نهایی: به‌روزرسانی اصلی Google در اوت ۲۰۲۳

 

به طور خلاصه، به‌روزرسانی هسته‌ای جدید گوگل تا چند هفته آینده عرضه خواهد شد و باید در اوایل سپتامبر به پایان برسد.

مشخص نیست که آیا سایت شما تحت تأثیر به‌روزرسانی قرار می‌گیرد یا خیر، و تأثیر آن همیشه چیز بدی نخواهد بود.

 

اگر سایت شما در رتبه بندی SERP افت کرد، این نشانه آن نیست که شما کار اشتباهی انجام داده اید. بهترین اقدام این است که آنچه می توانید برای بهبود کیفیت و ارتباط محتوای خود انجام دهید و سپس ادامه دهید.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.