تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 20:19
153 بازدید
کد خبر : 208868

اداره‌ کار قزوین درخصوص تشکل‌های کارگری ضعیف عمل کرده است

اداره‌ کار قزوین درخصوص تشکل‌های کارگری ضعیف عمل کرده است

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، درباره وضعیت تشکل‌های کارگری استان گفت: قزوین استانی است که بیش از ۳ هزار واحد صنعتی دارد؛ اما صرفا حدود ۳۰ شورای اسلامی، ۳۰ انجمن و ۵۰ تا ۶۰ نماینده کارگری داریم. دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

اداره‌ کار قزوین درخصوص تشکل‌های کارگری ضعیف عمل کرده است

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، درباره وضعیت تشکل‌های کارگری استان گفت: قزوین استانی است که بیش از ۳ هزار واحد صنعتی دارد؛ اما صرفا حدود ۳۰ شورای اسلامی، ۳۰ انجمن و ۵۰ تا ۶۰ نماینده کارگری داریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روابط کار در حوزه تشکل‌های کارگری وظیفه دارد و در رسیدن به  وضعیت کنونی اداره کار مقصر است.

وی عنوان کرد: در شرکتی مانند نخ البرز، رئیس و عضو شورای اسلامی به عنوان فعال تشکل کارگری اخراج شدند و صدایشان به جایی نرسید؛ این موارد باید در هیأت ماده ۲۲ قانون شوراهای اسلامی کار بررسی شود که در استان قزوین فعال نیست. نمی‌شود فعالان کارگری اخراج شوند و به امان خدا رها شوند.

کمبود تشکل‌های کارگری در استان قزوین

این فعال کارگری استان قزوین ادامه داد: در گذشته ۳۵۰ تشکل کارگری ثبت شده داشتیم اما امروز این تعداد به ۴۰ مورد رسیده است و رسیدن به این وضعیت ضعف مدیرکل در استان را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اصل سه‌جانبه‌گرایی گفت: تشکل‌های کارگری یکی از ارکان سه‌جانبه‌گرایی هستند، اما درحال حاضر با نبود تشکل‌های کارگری و نمایندگان کارگران مسایل مرتبط با کارگران از جمله حل اختلاف‌ها، مشاغل سخت و زیان‌آور و دستمزد و حقوق به صورت یک جانبه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.