تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 - 15:48
237 بازدید
کد خبر : 208725

۸ روند بازاریابی محتوا که برای سال ۲۰۲۳ باید بدانید

۸ روند بازاریابی محتوا که برای سال ۲۰۲۳ باید بدانید

  تولید محتوا به عنوان یک ضرورت تجاری، در تمام صنایع مختلف، در چند سال گذشته به رشد خود ادامه داده است. اهمیت محتوا هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. در واقع، طبق گفته Hubspot، ۹۰ درصد از بازاریابان می گویند که در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند و قصد

 

تولید محتوا به عنوان یک ضرورت تجاری، در تمام صنایع مختلف، در چند سال گذشته به رشد خود ادامه داده است. اهمیت محتوا هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. در واقع، طبق گفته Hubspot، ۹۰ درصد از بازاریابان می گویند که در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند و قصد دارند با همان ظرفیت از آن استفاده کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما ۸ روند کلیدی بازاریابی محتوایی را که باید برای سال آینده بدانید، شرح داده‌ایم. از این روندها برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی خود استفاده کنید و در لبه برش محتوا بمانید.

 

روندها در بازاریابی محتوا، با ظهور فناوری‌های جدید، پلتفرم‌های جدید رسانه‌های اجتماعی و طبیعت همیشه در حال تغییر دنیای دیجیتال، به سرعت پیش می‌روند. نوآوری و تفکر خلاق دارایی های بزرگی برای هر رویکرد بازاریابی محتوا هستند. در مورد ایده های بازاریابی محتوا تقریباً چیزی به نام بیش از حد وجود ندارد – اگر شخص دیگری این کار را نکند تضمین می شود.

 

بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، مهارت های خود را واضح نگه دارید و در جریان این جدیدترین روندهای بازاریابی محتوا باشید:

 

۱. استفاده مجدد

هر بازاریاب محتوایی ارزش تلاش خود را دارد، ارزش استفاده مجدد را به عنوان بخشی از استراتژی محتوا می داند. مهارت ایجاد یک قطعه محتوا است که بتواند اهداف و اهداف متعددی را در خدمت خود قرار دهد. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ می تواند برای سئو ایجاد شود، اما ممکن است به یک سری ویدیوی کوتاه تقسیم شود. این بدان معنی است که شما نه تنها به استراتژی بازاریابی محتوای خود، بلکه به اهداف رسانه های اجتماعی خود نیز خدمت می کنید.

در سال ۲۰۲۳، انتظار می رود که امکانات برای تغییر کاربری محتوا ادامه یابد. به دنبال روش‌های منحصر به فرد، جدید و پیشرفته باشید که می‌توان محتوایتان را دوباره بسته‌بندی کرد و دوباره به اشتراک گذاشت، مانند یک راهنمای تعاملی یا به‌عنوان ویدیو.

همچنین، یک لحظه نه تنها محتوای خود را تغییر دهید، بلکه صفحات قدیمی را نیز به روز کنید. این معمولاً یک فرآیند نسبتاً سریع برای پاداش های بزرگ است. می‌توانید مقاله‌هایی را که حاوی اطلاعات منسوخ هستند، به‌روزرسانی کنید، یا کلمات کلیدی را در پستی که دیگر هدف جستجو را به همان اندازه که می‌توانست انجام نمی‌دهد، به‌روزرسانی کنید.

 

۲. تعامل زمان واقعی

مصرف کنندگان امروزی خواهان اصالت و تعامل در زمان واقعی با شرکت هایی هستند که دنبال می کنند. با پاسخ دادن به سوالات و به اشتراک گذاری UGC به برند خود شخصیت بدهید و با فالوورهای خود درگیر شوید.

سال ۲۰۲۳ نیز سال پخش زنده بیشتر خواهد بود. لایو اینستاگرام، لایو فیسبوک، لایو لینکدین، لایو تیک تاک، لایو یوتیوب و لایو پینترست راه‌هایی عالی برای تشویق مشارکت بلادرنگ با فالوورهای شما هستند. می‌توانید مهمان‌ها را دعوت کنید، هدایایی بدهید و به سؤالات پاسخ دهید.

یکی دیگر از جنبه های تعامل، خدمات به مشتریان است. مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری این انتظار را دارند که بتوانند به سؤال خود پاسخ داده یا به شکایات خود مستقیماً از طریق شبکه های اجتماعی رسیدگی کنند – نه از طریق کانال های سنتی. مطمئن شوید که نام تجاری شما برای رسیدگی به شکایات و سوالات مصرف کنندگان در رسانه های اجتماعی با الگوها و کپی از پیش نوشته شده برای سوالات رایج تنظیم شده است.

 

۳. فرم کوتاه ویدئو

بر کسی پوشیده نیست که پست های ویدیویی جذاب تر از پست های استاتیک هستند. بیشتر و بیشتر بازاریابان محتوا به سمت محتوای ویدیویی گرایش پیدا می‌کنند، با تأکید ویژه بر ویدیوی فرم کوتاه، که به‌عنوان یک روند، به‌جای مشاهده هرگونه علاقه، به رشد خود ادامه داده است.

نکته جالب این است که در حال حاضر پلتفرم های زیادی وجود دارد که پست های کوتاه را ارائه می دهند، بازاریابان واقعا می توانند مهارت های خود را تقویت کنند. می‌توانید از استوری‌های اینستاگرام، قرقره‌ها، TikTok، YouTube Shorts یا حتی Pinterest استفاده کنید. هر یک از این فرمت‌ها جلوه‌های سرگرم‌کننده، ابزارهای ویرایش، برچسب‌ها و گزینه‌های دیگری را برای زنده کردن ویدیوهای شما ارائه می‌کنند. نیاز به الهام دارید؟ ۵۰ ایده ساده محتوای ویدیویی را بررسی کنید!

یک یادداشت کوتاه در مورد ریلز اینستاگرام

در سال ۲۰۲۲، اینستاگرام تغییرات گسترده‌ای را ایجاد کرد، از جمله حذف IGTV و “Instagram Video” به نفع رویکرد Reels-first. در حالی که ویدیوهای افقی، طولانی تر از حداکثر ۹۰ ثانیه، هنوز هم در حال حاضر پذیرفته می شوند، بازاریابان محتوا باید حتماً آماده باشند که ریلز را در برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی بگنجانند. در غیر این صورت شما در خطر عقب افتادن از الگوریتم هستید.

 

۴. انسانی کردن تجربه محتوا

فضای آنلاین شلوغ است، هیچ اگر، و یا امای در مورد آن وجود ندارد. استفاده از محتوا برای جذب مشتریان بالقوه پیچیده تر می شود، صرفاً به دلیل حجم که منجر به خستگی تصمیم می شود. بنابراین هرگز مهمتر از این نبوده است که سفر مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید، نقاط کاهشی را شناسایی کنید و در تاکتیک های تعامل خود تجدید نظر کنید.

همانطور که جهان بیشتر و بیشتر به سمت فضای دیجیتال حرکت می کند، انسانی کردن محتوای شما و اتخاذ رویکردی جامع از عناصر کلیدی است که باید برای حفظ ذهنیت در ذهن داشته باشید.

سفرهای خرد را نیز در هر قسمت از محتوا در نظر بگیرید، نه فقط از یک قطعه محتوا به قطعه دیگر. تعامل قطعه بزرگی از این پازل است و قطعاً شاهد یک عصر طلایی هستیم. نه تنها برای خواننده سرگرم کننده تر است، بلکه آنها را برای مدت طولانی تری با محتوای شما درگیر نگه می دارد – به جای اینکه به سایت دیگری بروند.

ایجاد راهنماها یا گزارش‌های تعاملی با بخش‌ها یا انیمیشن‌های قابل گسترش برای نشان دادن یک نکته را در نظر بگیرید. نوع دیگری از محتوای تعاملی در رسانه‌های اجتماعی زندگی می‌کند: آزمون‌ها و نظرسنجی‌ها بسیار محبوب هستند و به عنوان یک امتیاز، بینش‌هایی سریع از مصرف‌کنندگان به شما می‌دهند.

۵. هوش مصنوعی و MGC (محتوای تولید شده توسط ماشین)

از زمان شروع محتوای آنلاین، حفظ جریان ثابت محتوا برای مدیران محتوا یک مشکل و دردسر بوده است. این یک واقعیت است که محتوای بیشتر به معنای کلمات کلیدی بیشتر است، به معنای صفحات بیشتر برای خزنده‌های موتورهای جستجو است تا بدانند شرکت شما چیست، یعنی نتایج جستجوی بیشتر، یعنی کاربران بیشتری روی صفحه شما کلیک می‌کنند.

بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی روند قابل توجهی بوده است که در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. این فناوری می تواند شخصی سازی محتوای سایت شما را بهبود بخشد، از شناسایی بازدیدکنندگان مکرر و ارائه پیشنهادهای درون برنامه ای یا هدایت کمپین های ایمیل خاص بر اساس رفتار کاربر و الگوهای خرید.

MGC (محتوای تولید شده توسط ماشین) و سایر ابزارهای API برای نوشتن محتوا، راه آینده برای مقیاس‌بندی محتوای قابل خزیدن در سایت شما است. درست است که MGC هنوز در مورد صدای انسان کمی عقب است. اما در طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و توجه شما به آن مهم است. سال ۲۰۲۳ می‌تواند سالی باشد که در آن از منحنی‌ها جلوتر می‌شوید و به این فکر می‌کنید که چگونه هوش مصنوعی و MGC می‌توانند دستگاه تولید محتوای شما را تقویت و مقیاس کنند، نه جایگزین کنند.

 

۶. AR (واقعیت افزوده) و VR (واقعیت مجازی)

یکی از سریع‌ترین روندهای در حال رشد بازاریابی محتوا، AR – واقعیت افزوده، و VR – واقعیت مجازی است، برنامه‌هایی که افراد را در دنیای مصنوعی ۳۶۰* غوطه‌ور می‌کنند و راه‌های جدیدی برای نمونه‌برداری از محصولات و خرید از طریق استفاده ساده از تلفنشان ارائه می‌کنند.

این نوع محتوا در حال حاضر به جریان اصلی تبدیل شده است و وعده می دهد که مرحله بعدی تکامل برای بازاریابی برند و محصول باشد. به ویژه پینترست و اسنپ چت را زیر نظر داشته باشید – اسنپ چت به نوآوری در عملکرد واقعیت افزوده ادامه می دهد و راه های منحصر به فردی را برای کاربرانش فراهم می کند تا علایق خود را به اشتراک بگذارند، محصولات را قبل از خرید امتحان کنند، با دوستان تعامل کنند و محتوا ایجاد کنند.

نویسندگان کپی و محتوا باید حتماً به فکر تقویت مهارت‌های خود در کپی کردن باشند. تجربه‌های AR و VR به توضیح‌دهنده‌های زیادی و CTAهای واضح نیاز دارند تا کاربران را تشویق کنند تا از ویژگی‌های واقعیت افزوده استفاده کنند. VR همچنین به مهارت های داستان سرایی بصری و نوشتاری قوی و توانایی تطبیق این دو با یکدیگر نیاز دارد.

 

۷. بازاریابی مشترک

با توجه به اینکه پلتفرم‌های اجتماعی اکنون راه‌های آسان‌تری برای برچسب‌گذاری سایر سازندگان یا حساب‌های برند ارائه می‌دهند، بازاریابی مشارکتی می‌تواند در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. این یک راه عالی برای افزایش تعامل و مبارزه با کاهش دسترسی است. با توجه به اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ هنوز یک کانال بازاریابی برتر است، همکاری در اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و موارد دیگر فرصت های بزرگی برای بازاریابان محتوا خواهد بود.

شکل دیگری از بازاریابی مشترک، گزارش‌ها و راهنماهای مشترک، چیز جدیدی نیستند، اما دلیلی وجود دارد که همچنان راهی محبوب برای جذب کسب‌وکار جدید هستند. و هدف مشابهی را دنبال می‌کنند – پیوستن به نیروها با سایر برندها و شرکت‌های برتر در صنعت شما یک برد برد برای همه است، و محتوای رهبری فکری که به خوبی تحقیق شده و الهام‌بخش است را فراتر از چیزی که به‌صورت انفرادی تولید می‌شود، پیش می‌برد.

 

۸. جهان اجتماعی گسترش یافته

رسانه های اجتماعی قطعاً در روند بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۳ در مرکز قرار خواهند گرفت.

همانطور که MCU (جهان سینمایی مارول) وارد فاز بعدی خود شده است، ما نیز وارد فاز بعدی چیزی می شویم که می توان آن را “جهان رسانه های اجتماعی گسترده” نامید. از ویژگی‌های نوآورانه جدید در حالت‌های آماده به کار قدیمی، تا بلوغ TikTok به عنوان یک پلتفرم، تا تغییر چشم‌انداز در توییتر، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توان بازاریابان محتوا را سرپا نگه داشت.

البته، ما غرب وحشی را برای بازاریابان داریم (مانند Discord) یا شاید شاهد صعود Mastodon یا یکی دیگر از رقبای توییتر به اوج باشیم!

 

چه چیزی در بازاریابی محتوا تغییر نمی کند؟

برخی اصول در بازاریابی محتوا وجود دارد که از زمانی که به بخش مهمی از اکوسیستم بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است، تقریبا ثابت مانده است.

۱. بک لینک ها همچنان کلیدی هستند

گوگل به دلیل تغییر قوانین الگوریتم خود به طور منظم، گاهی بدون اطلاعیه، بدنام است. تنها زمانی که سئوکاران متوجه افت یا جهش های غیرعادی در رتبه بندی می شوند، به نظر می رسد اخبار یافته ها را تأیید می کند. (و البته آن ایمیل های دیوانه وار به دوستان SEO شما).

ایجاد محتوای مناسب برای بک لینک یک نکته کلیدی است که باید هنگام تعیین اهداف بازاریابی محتوای خود به خاطر داشته باشید. از روندهای جدید بالا در بازاریابی محتوا برای اطلاع از اینکه این می تواند به چه شکل باشد استفاده کنید. آیا پست وبلاگ قدیمی تری وجود دارد که به عنوان مثال بتوان آن را به یک اینفوگرافیک تعاملی تبدیل کرد؟

 

۲. اول موبایل

بازاریابی محتوا تا حدودی به دنبال جلب توجه بیشتر به محتوای شماست. با این حال، مسلماً مهم‌تر حفظ این چشم‌ها و تشویق اقدام دوم مانند اشتراک در لیست ایمیل یا خرید است. یکی از راه‌های افزایش چشمگیر احتمال وقوع این اقدامات، بهینه‌سازی محتوای خود برای «اول برای موبایل» است.

بیش از نیمی از ترافیک وب جهانی از طریق دستگاه تلفن همراه (۵۴.۸٪) است و انتظار می رود که این تعداد افزایش یابد. با حصول اطمینان از اینکه محتوای شما برای مشاهده تلفن همراه بهینه شده است، به راحتی می توانید مصرف کننده امروزی را جذب کنید.

با پیشی گرفتن از این روندها در سال ۲۰۲۳ به عظمت در بازاریابی محتوا دست یابید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.